.: GRAMY! :.
15 h grania na najwyższym poziomie!

.: FanDooM :.
Zrewolucjonizuj własny konwent!

.: NAUTILUS :.
Prawdziwa rewolucja w nagradzaniu literatury fantasycznej!

.: Premiery :.
Veto poza czasem monastyru!

.: Staszek Mąderek :.
Rzuca wyzwanie Peterowi Jacksonowi

.: P M M :.
Puchar Miszcza Miszczów!

.: Zlot RD :.
Ruchomy Uniwersytet RD zaprasza na odczyty i wykłady!

.: Turniej Nieustający :.
Czyli z pierścieniem tam i nazad

.: Rewolucja wzywa :.
Jak, gdzie, kiedy i z kim zagrać ?

.: ConQuest / Sacred :.
cRPGowo i fantastycznie !!

GRAMY! na ConQueście
Nagroda Dla Najlepszego Gracza
Druga Edycja

Dlaczego GRAMY!?

Rok temu zdołaliśmy zrealizować nasze wielkie marzenie. Turniej mający wyłonić najlepszego gracza stał się faktem, a zainteresowanie udziałem w tej zabawie przeszło nasze oczekiwania. Również głosy i komentarze, które docierają do nas po konwencie, upewniają, że pomysł jest wart kontynuacji.

A więc, oto jest - GRAMY! Druga Edycja!
30 graczy, 10 MG, 10 sesji, 3 rundy i ponad 50 godzin gry!

Jako że system z ubiegłego roku sprawdził się, dokonaliśmy jednak paru zmian, w większości zasugerowanych nam przez samych uczestników na liście dyskusyjnej poświęconej podsumowaniu konkursu. Za wszelkie uwagi serdecznie dziękujemy.

Naszym priorytetem pozostaje komfort graczy. To dla nich przeznaczony jest ten turniej.

 

 

U kogo GRAMY!?

Tak jak w roku ubiegłym do prowadzenia sesji w konkursie zaprosimy Mistrzów Gry, którzy cieszą się uznaniem. Niektórych już znacie, inni pojawią się u nas po raz pierwszy. Czasem ich sława ogólnokrajowa, czasem lokalna, ale zawsze są to sprawdzeni, znający się na rzeczy ludzie, których sesje przeszły do legendy. Nikomu innemu nie powierzylibyśmy odpowiedzialnej funkcji sędziego.

 

W co GRAMY!?

Pozostawiamy MG dowolność w wyborze systemu gry, mechaniki, sposobu prowadzenia itp. Gracze musza się dostosować do jego wymagań. Jeżeli na sesji pojawi się Gracz, który nie zna systemu, w który przyjdzie mu za chwile zagrać - MG powinien w skrócie przybliżyć mu, o co chodzi, ale nie ponosi odpowiedzialności za to, że Gracz systemu nie zna.

Dobry Gracz powinien znaleźć się w każdej sytuacji, nawet grając po raz pierwszy w system, którego na oczy nie widział. Mistrzowie Gry mają za zadanie ocenić umiejętności grania, a nie znajomość świata.

Czyli na pewno wygra najlepszy aktor...
Być może. Ale tylko być może. Najlepszy z najlepszych musi przejść przez 'sito' aż trzech MG. Istnieje duża szansa, iż będą oni preferować rozmaite style grania i wyżej cenić będą zdolność kooperacji w drużynie od indywidualnych popisów. Najlepszy musi umieć znaleźć się w każdej sytuacji. A my szukamy właśnie najlepszego.

Nie potrafię rzucać dowcipami w czasie sesji - na pewno nie mam szans!
Kompletny Gracz potrafi wszystko - odgrywać postać, rzucać kostkami, pięknie opowiadać, zasycić dowcipem. Takiemu właśnie należy się pierwsze miejsce w GRAMY!. Nie należy się jednak przejmować - nie trzeba spełniać wszystkich tych warunków, aby być DOBRYM Graczem. Zapewne każdy MG będzie zwracał w różnym stopniu uwagę na poszczególne aspekty kunsztu Gracza. Od subiektywizmu jednak nie uciekniemy nigdy - stąd trzystopniowy system, w którym każdy Gracz jest oceniany z różnych punktów widzenia.

Pomoc ze strony organizatorów
Przed rozpoczęciem każdej sesji wręczymy Mistrzowi Gry specjalne formularze uwzględniające rozmaite cechy dobrego gracza (umiejętność współpracy, odgrywanie postaci, pomysłowość, poczucie humoru itp.). Taka "ankieta" powinna pomóc prowadzącemu w ocenie kwalifikacji osób biorących udział w konkursie.

Decyzja Sędziego nie podlega dyskusji. Mistrz Gry prowadzący sesję stoi przed naprawdę trudnym zadaniem - musi kogoś wybrać, a komuś powiedzieć "dziękuję".
Bardzo prosimy o życzliwość na linii Gracze - MG i nie wywieranie presji na prowadzącym. To mimo wszystko tylko zabawa.

 

Z kim GRAMY!?

Nie istnieją przeciwskazania, aby (już po losowaniu, kto i u kogo zagra) Gracze mogli spotkać się z MG, który będzie im prowadził. Turniej turniejem, ale wszyscy chcą się dobrze bawić i MG ma prawo ustalić ze swoją przyszłą drużyną jakieś szczegóły, poprosić o przygotowanie się do sesji itp.

Uważam, że MG prowadzący w finale jest słaby i na pewno nie wybierze dobrego Gracza.
Problem rodem z "Idola" Do finału trafiają Gracze, którzy już przekonali do siebie dwóch MG. Finałowy wybór jest więc najprostszy - każdy z uczestników potrafi grać, więc nie ma ryzyka, że wybrany zostanie ktoś, kto na to nie zasługuje. Poza tym nasz finałowy MG nie będzie słaby.

 

Czy wszyscy GRAMY!?

Teoretycznie w turnieju mogłaby brać udział dowolna liczba uczestników. Jest to oczywiście, z różnych przyczyn, głównie technicznych, niemożliwe. Dlatego też, aby zapewnić Graczom i Mistrzom Gry optymalne warunki, ograniczamy "listę startową" do 30 osób.

Kto bierze udział w zawodach?

Zgłosić swój udział w turnieju można na dwa sposoby:

- Dokonać przedpłaty na ConQuest 2004 (do 1 kwietnia jest to tylko 29,90 zł) i potwierdzić uczestnictwo w konkursie wysyłając list na adres conquest@rpg.pl. Dla osób, które zdecydują się na to rozwiązanie zarezerwowano 15 miejsc w konkursie.

- Pojawić się w piątek, 30 kwietnia, o godzinie 15.00 na oficjalnym rozpoczęciu konwentu. Wówczas, po otwarciu imprezy, należy zgłosić się do organizatorów.

Jak nietrudno policzyć na konwencie czeka jeszcze 15 wolnych miejsc (z doświadczenia wiadomo, że lista z przedpłat jest pełna). Jeżeli zdarzy się, iż chętnych będzie więcej (np. 25-ciu), nastąpi losowanie.
Gracze odrzuceni na drodze tego losowania, zostają wpisani na listę rezerwową i mogą wziąć udział w turnieju, jeśli ktoś zrezygnuje.

Stąd prosty wniosek - jedyną gwarancją startu w GRAMY! jest dokonanie przedpłaty.

 

Jak GRAMY!?

Sesje są zamknięte - tylko gracze i MG. To ma być również dobra zabawa, więc nie chcemy, aby cokolwiek rozpraszało grających.

System jest prosty. Składają się na niego trzy rundy: eliminacje, półfinały i finał.

Eliminacje
[piątek po południu i wieczorem; sobota]
Trzydziestu Graczy dzielimy na 6 drużyn po 5 Graczy. Odbywa się 6 sesji, a po każdej z nich prowadzący wybiera dwóch, jego zdaniem najlepszych, uczestników sesji, którą poprowadził.

Półfinały
[sobota wieczorem]
12 Graczy dzielimy na 3 drużyny po 4 Graczy. Odbywają się 3 sesje, z każdej z nich wyłaniany jest jeden Gracz, który wchodzi do finału.

Finał
[niedziela około południa]
W finałowej sesji udział bierze 3 Graczy. Zwycięzca może być tylko jeden.

Mistrz Gry ogłasza swój werdykt zaraz po sesji (oczywiście po kilku lub kilkunastu minutach zastanowienia). Dzięki temu uczestnicy będą mogli zaplanować sobie pobyt na konwencie, nie czekając na oficjalne losowanie.

Przydzielanie do sesji u poszczególnych MG jest losowe. Składy drużyn w poszczególnych etapach będą ogłaszane na bieżąco na tablicy informacyjnej.

Każdy powinien mieć równe szanse zagrania u każdego MG. W innym wypadku mogłoby dojść do sytuacji, gdy jeden prowadzący byłby oblężony, a do reszty zgłosiło się po jednej osobie. Chcemy też uniknąć sytuacji, w której do jednego MG` zgłosi się drużyna 5 znajomych. Nie istnieje także możliwość "wymieniania się" miejscami w poszczególnych drużynach.

System losowania PO PIERWSZEJ RUNDZIE jest skonstruowany tak, aby Gracze, którzy "awansowali" z jednej drużyny, nie spotkali się ponownie w rundzie drugiej.

 

Gdzie GRAMY!?

GRAMY! oczywiście na ConQueście, w komfortowych warunkach. Turniej toczy się przez cały czas trwania konwentu i aby wziąć w nim udział należy zgłosić się już jego pierwszego dnia.

Miejsce
Wszystkie sesje w ramach GRAMY! odbywają się w zamkniętych, przygotowanych salach. Zapewniamy sprzęt grający, świeczki, akcesoria i odizolowanie od zgiełku konwentu.

Terminy
Ze względów czasowo-technicznych eliminacje GRAMY! ruszają w piątek, 30 kwietnia, około godziny 16.00. Wszyscy chętni do wzięcia udziału muszą do tego czasu zgłosić swój akces do turnieju. Eliminacje kończą się następnego dnia (sobota, 1 maja), około godz. 16.00. Dla tych, którzy grali w sobotę przewidujemy kilkugodzinną (około 5 godzin) przerwę, w czasie której półfinaliści będą mieli sporo czasu na odpoczynek, spożycie posiłku i regenerację.
Pierwszy półfinał rozpocznie się o godzinie 16.00 i wezmą w nim udział zwycięzcy eliminacji z poprzedniego dnia. Pozostałe dwa półfinały odbędą się (po 5-godzinnej przerwie) o godzinie 21.00. Finał będzie miał miejsce w niedzielę, 2 maja, w okolicach południa.

Czas
Czas sesji nie przekracza 5 godzin. W porównaniu z rokiem ubiegłym zdecydowaliśmy się nieco skrócić czas rozgrywki. Powodem była dość późna pora kończenia niektórych sesji (około 4 w nocy). Przy obecnym systemie sesje będą kończyć się najpóźniej o 2-iej.
Poza tym wydaje się, że jest to czas, który pozwoli na przeprowadzenie ciekawego scenariusza czy też jego fragmentu, na podstawie którego będzie można stwierdzić, który Gracz zasługuje na wyróżnienie. Wiele zależy tu od Mistrza Gry i jego preferencji (sesja może skończyć się po 3 godzinach lub 15 minutach), ale jest to limit, które należy się trzymać. Oczywiście minimalne poślizgi są wkalkulowane.

 

O co GRAMY!?

Zwycięzca konkursu ma za sobą 15 godzin sesji u świetnych Mistrzów Gry i masę opowieści, które będzie mógł snuć swoim wnukom przy kominku. Czy to nie największe trofeum?

Oczywiście przewidzieliśmy nagrody dodatkowe, ale (żeby nie zapeszyć) na razie nie ujawnimy ich natury.

W turnieju wszyscy są zwycięzcami. Ci, którzy wezmą udział w eliminacjach być może zagrają wspaniałe sesje u przednich Mistrzów Gry. Kto wie? Być może będą to sesje ich życia?

Pamiętaj!!!

Jeżeli chcesz wystartować w turnieju dla najlepszego gracza GRAMY! i mieć pewność, że weźmiesz w nim udział - dokonaj przedpłaty i zgłoś swoje uczestnictwo!

Wszelkie uwagi i pytania prosimy kierować na adres: conquest@rpg.pl

UWAGA! Nie ma już miejsc na GRAMY!. Reszte zapraszamy na ConQuest - tam czeka 15 miejsc!

Dlaczego GRAMY?

U kogo GRAMY?

W co GRAMY?

Z kim GRAMY?

Czy wszyscy GRAMY?

Jak GRAMY?

Gdzie GRAMY?

O co GRAMY?

Eliminacje

Adrian Bogacz >>
Artur Ganszyniec >>
Tomasz Misiorek >>
Krzysztof Piskorski >>
Ignacy Trzewiczek >>
Maciej Zasowski >>

Półfinały

Magdalena Madej >>
Krystyna Nahlik >>
Matylda Tysler >>

Finał

Michał Madej >>

 
conquest@rpg.pl : tel. 506-607-331 : Numer GG#1416169
Kraków 30 IV - 3 V 2004
Konwent Miłośników Gier i Fantastyki