Współczynniki Mechanika Walka Metamechanika Dodatki Artykuły Do pobrania Linki

Co znaleźć można na stronie?

Po pierwsze i najważniejsze stale uaktualnianą wersje Systemu Q10 - darmowej mechaniki RPG. Podzieliliśmy ją na kilka działów:

Nim przejdziecie do czytania zasad zalecamy zapoznanie się z Założeniami, Elementami oraz FAQ Systemu Q10.

Na początek we Współczynnikach znajdziecie podstawy opisu postaci, jak również zasady jej rozwoju.

Tytuły Mechanika oraz Walka mówią same za siebie i traktują o "jądrze" Q10.

Rozdział Metamechanika to nasze 3 grosze do zasad gier fabularnych: nad-reguły opisujące konwencję gry.

W dziale Dodatki znaleźć będzie można kolejne rozszerzenia pozwalające na szybkie praktyczne zastosowanie mechaniki Q10 w różnych gatunkach gier.

Dla tych, co nie tylko interesują się praktyką RPG polecamy teoretyczne rozważania w dziale Artykuły (nie tylko o Q10).

Na stronie można znaleźć też teksty w formie nadającej się do druku (PDF), oryginalne grafiki, pomocnicze narzędzia oraz wiele innych rzeczy do pobrania.

W dziale Linki umieszczone są wszelkie zaprzyjaźnione strony oraz przede wszystkim informacje o systemach używających Q10.

Na stronie Q10 zajdziecie ikonki oznaczające postęp prac nad danym fragmentem zasad.

Trwają prace... Ikonka oznacza, iż dany rozdział jest w trakcie spisywania i w najbliższym czasie spodziewać się można uzupełnienia.

Uwagi... To wszelkiego typu komentarze. Po najechaniu kursorem na ikonkę pojawi się krótki opis czego dotyczą.


Podziękowania

Dziękujemy wszystkim twórcom gier komercyjnych i autorskich, z którymi mieliśmy styczność, gdyż sami nie potrafimy określić, jak wiele z ich pomysłów wykorzystaliśmy w Q10. Pamiętamy również o wielu rozwiązaniach, które nie wytrzymały próby czasu, bądź nie pasowały do spójnej wizji – one też zmieniły nasze myślenie i ich dalekie echa dostrzec można w niniejszym systemie.
Dziękujemy również naszym kolegom i przyjaciołom, którzy chętnie dzielili się z nami swoimi pomysłami oraz uwagami – zwłaszcza Łukaszowi M. Pogodzie oraz Tomaszowi Tyrce.
Istnieją systemy, które w szczególny sposób wpłynęły na nas i charakter naszej mechaniki. Pragniemy szczególnie podziękować Sandy Petersenowi, którego Zew Cthulhu wprowadził nas w dojrzałe granie; Jonathanowi Tweetowi (twórcy Ars Magica, Everwaya i D&D 3ed) oraz Markowi Rein-Hagenowi (autorowi Ars Magica i Świata Mroku), których gry wiele zmieniły w naszym sposobie patrzenia na RPG. Niewątpliwie nie można zapomnieć o Steffanie O'Sullivanie – twórcy najlepszego jak dotąd uniwersalnego systemu FUDGE, którego ideę Q10 stara się kontynuować i rozwijać.
Podziękowania należą się także twórcom Legendy Pięciu Kręgów – wymyślona przez nich metoda testowania urzekła nas tak bardzo, że postanowiliśmy oprzeć na niej cały nasz system.
Dziękujemy wreszcie Johnowi Wickowi, który, tworząc najpierw L5K, a później rewolucyjne 7th Sea, podniósł gry fabularne na zupełnie nowy poziom.

Podziękowania z ostatniej chwili

Specjalne podziękowania dla Jakuba "Elsindela" Petrykowskiego oraz Rafała "Szamana" Jasickiego (autorski system fantasy Armantin) - najrzetelniejszych recenzentów i testerów. Wykonali oni kawał roboty i dzięki ich uwagom poprawiono wiele błędów z "conquestowej" wersji Q10.
Równie specjalne podziękowania dla Artura "Garnka" Ganszyńca, który jako pierwszy zaufał Q10 i oparł na nim swój autorski system Wolsung. To Artur bezpośrednio zdopingował autorów do ukończenia tej strony - chwała mu za to!
Special thanks to Stanislav 'scolex' Nowak first foreigner who found interest in System Q10. Best wishes to you and RPG fans in Czech Republic.

Dziękujemy też grafikom Uli Majce oraz Jurkowi Kowalikowi, których prace ozdobiły ConQuestowe wydanie Systemu Q10 i zapraszamy do ich galerii.


Współpraca

Mimo iż większość elementów Q10 została przetestowana i sprawdzona, mogliśmy przeoczyć jakiś ważny element, bez którego nie wyobrażacie sobie dobrej gry. Z związku z tym, że mechanika ta tworzona jest z myślą o Was, chcemy poznać jak najwięcej uwag i spostrzeżeń innych graczy. Zapraszamy do dyskusji w Internecie nad ostateczną postacią Systemu Q10. Wersja, którą możecie przeczytać, ma za zadanie wskazać kierunek, w którym chcielibyśmy podążyć.

 

wróć
Strona jest częścią witryny poświęconej konwentowi ConQuest
conquest.rpg.pl