Informacje Współczynniki
Walka Metamechanika Dodatki Artykuły Do pobrania Linki

Podstawą każdej mechaniki jest sposób przeprowadzania testów, a więc określania obiektywnego i nieprzewidywalnego rozstrzygnięcia sytuacji, których przebieg nie jest oczywisty. Historia gier fabularnych zna wiele akcesoriów, które służą temu – System Q10 opiera się na „tradycyjnych” kostkach dziesięciościennych.


Odwieczny punkt zapalny - z kostkami, czy bez kostek Q10 bez K10

Weź na drogę jabłko. Zjesz je albo i nie.
Nie bierz go ze sobą, a na pewno zgłodniejesz.

Często słyszy się zdanie, iż mechanika oraz kostki przeszkadzają, a czasem nawet szkodzą rozgrywce. Jednak równie często zdarza się tak, że zasady i „dziesiątki” mogą okazać się pomocne oraz dostarczyć wiele radości i satysfakcji. Nie warto kategorycznie rezygnować z czegoś, co może uatrakcyjnić wspólną zabawę. Z drugiej strony używanie kostek w każdej sytuacji jest tak samo nierozsądne. Trzeba umieć znaleźć złoty środek i mamy nadzieję, że zasady Q10 w tym pomogą.

 

wróć
Strona jest częścią witryny poświęconej konwentowi ConQuest
conquest.rpg.pl